K7 – SYV DAGES KULTUR FOR UNGE 2022

CPH STAGE, Dansk Teater og APPLAUS har indgået et strategisk samarbejde med K7. K7 er et landsdækkende kulturinitiativ, som de sidste to år har fået flere end 25 000 unge til at gå på museum i uge 37. I år er teatrene med for første gang. Tiltaget består af en kampagne, hvor teatre over hele landet i uge 37 (fra d. 12.-18. september) tilbyder ungebilletter til deres forestillinger til 40 kr. pr. stk. (+ eventuelle gebyrer). Vælger man som teater at deltage, bliver man del af en landsdækkende kampagne for tiltaget som led i Dansk Teater 300 år.

Tilmeld dig via denne tilmeldingsformular: https://forms.gle/xvFfVjmXGkjDG2hr5
Tilmeldingsfrist: 12. maj.

Kampagnen retter sig imod unge fra 18 til 25 år og omfatter bl.a.:

  • Online videokampagner med unge kulturbrugere og kulturambassadører
  • Konkurrenceelement
  • Landsdækkende Go Card-kampagne
  • Omfattende og målrettet annoncering på K7, Golden Days Festival (som står bag K7) & CPH STAGE’s Facebook og Instagram profiler

Kampagnesite: www.k7k7.dk

Initiativet lanceres medio august 2022, og kampagneelementerne bliver lavet, så de er nemme for alle teatre at bruge på sociale medier og websites.

Økonomisk og praktisk gælder følgende:
Ud over at bruge eget formidlingstilskud, er det gratis for teatre at deltage i tiltaget. CPH STAGE dækker udgifterne til kampagner m.m. Tilmeldte teatres navne vil figurere i kampagnen, på hjemmesiden m.m.
Teatre skal selv sætte billetterne i salg til den aftalte pris via egne hjemmesider og salgskanaler.
APPLAUS laver en monitorering i forbindelse med tiltaget. Det er derfor vigtigt, at billetterne registreres som del af kampagnen.

For at ungdomsbilletterne kan udløse formidlingstilskud, er det vigtigt, at:

  • Forestillingen er formidlingsgodkendt
  • Kunden ikke er fyldt 25 år (Billetten skal mærkes ”UNG” el. lign.)
  • Billetterne kun er til forestillinger i uge 37 (12. til og med 18. sept. 2022)

Kampagnen er en del af det landsdækkende initiativ K7 – Syv dages kultur, som startede på museumsområdet i 2020 af Golden Days. I 2021 deltog 111 museer og mere end 25.000 unge benyttede sig af tilbuddet om gratis entré til museerne, hvilket var tre gange så mange som i 2020.

Vi håber, at dette kan blive et tilbagevendende årligt tiltag, der hjælper med at få flere unge i teatret. Lige nu og i år er det en virkelig god måde for teatrene at deltage i fejringen af Dansk Teater 300 år. 

Har du nogle spørgsmål ved. kampagnen eller jeres deltagelse så kontakt Morten Krogh, mk@cphstage.com, 51411466