Markedsføring

Herunder finder du al information om CPH STAGE’s trykte program, materialer du skal uploade samt annoncer. Desuden kan du læse mere om, hvilke forpligtelser både festivalen og du som tilmeldt har ifm. markedsføring.

CPH STAGE laver et trykt festivalprogram, der bliver distribueret til teatre, kulturhuse, biblioteker, cafeer og samarbejdspartnere i hele hovedstadsområdet cirka fire uger før festivalen.

Som afslutning på jeres indtastning i Tereba, skal I tjekke og evt. redigere i programmodulet. CPH STAGE benytter informationerne og teksterne i programmodulet og tager udgangspunkt i dem til det trykte program.

Derudover vil vi gerne bede jer om at uploade flere fotos i trykkvalitet på platformen Eventotron, hvor I også tilmelder jer festivalen. Vi vælger fotos til vores markedsføringsmaterialer og udvælger pressestills mellem de uploadede fotos.


FORESTILLINGSFOTOS
Minimum et og gerne flere fotos fra den tilmeldte forestilling. Foto skal være i trykkvalitet min. 300 dpi og 800 pixels på den længste led og uploades som jpg eller tiff.

Forestillingsnavn og fotocredit skal fremgå af filnavnet. Billederne må ikke indeholde tekst.

VIDEOMATERIALE
En trailer og/eller andet videomateriale, hvis det er muligt.

FORESTILLINGSBESKRIVELSER (DK/UK)

Når du har oprettet produktion og arrangement i Tereba, skal du afslutningsvis udfylde et programmodul med de tekster, som CPH STAGE bruger som udgangspunkt for forestillingsbeskrivelserne i det trykte program. Er din forestilling på dansk skal din danske tekst være længst. Henvender forestillingens sig derimod også til et internationalt publikum, skal den engelske beskrivelse være længst.

ANNONCE
Det er muligt at købe en helsidesannonce i det trykte program. Der er kun plads til et begrænset antal, og det foregår derfor efter først-til-mølle princippet, så sørg for at booke din annonce i ordentlig tid. Prisen er 8000 ex. moms

Specs:
Bredde: 170 mm
Højde: 240 mm.
300 ppi
+3 mm beskæring
Skal laves i 1:1 i CMYK-farver og afleveres som pdf-fil

RETTIGHEDER OG RETNINGSLINJER
De deltagende teatre og grupper er selv ansvarlige for, at standarder og rettigheder overholdes, herunder at alt materiale er godkendt til promotionbrug.

Det er ikke alle forestillinger og arrangementer, der kan præsenteres med billede i det trykte program eller de øvrige marketingsmaterialer. Udvælgelsen af billederne foretages af CPH STAGE i tæt samarbejde med vores grafiker.

Vi forbeholder os retten til at udvælge blandt og beskære/tilpasse de indsendte billeder efter behov. Ligesom vi forbeholder os retten til at redigere i forestillingsteksterne til det trykte program.

Hvis billeder og logoer ikke lever op til specifikationerne, vil de ikke kunne indgå i festivalens promotion materialer. Har I ikke adgang til de påkrævede materialer, så giv os venligst besked om dette. Ved brug af billederne vil fotografen blive krediteret, så vidt det er muligt (en undtagelse herfra kan dog være på meget små billeder eller kollager). Indsendte billeder kan indgå både i det trykte program og på hjemmesiden, samt på Facebook, i annoncer og outdoorkampagner i forbindelse med promoveringen af festivalen.  

OUTDOOR MARKETING
Op til og under festivalen er CPH STAGE markant tilstede i gadebilledet i hovedstadsområdet med festivalplakater og outdoor-kampagner på strøgbannere, adshells m.m. Godt en måned før festivalen starter vi med annoncering i dagbladene. Det er også her, vi intensiverer vores tilstedeværelse på de sociale medier både redaktionelt og med annoncer. Vi har bl.a. med Politiken, Teaterbilletter og Frederiksberg Kommune. Presse håndteres i samarbejde med HAVE A/S.

MARKEDSFØRING PÅ TEATRENE/SPILLESTEDERNE
Festivalen leverer en samlet markedsføringspakke til de deltagende teatre og venues bestående af facadebannere eller beachbannere (afhængigt af venue), plakater og programmer. Det er et krav til de deltagende teatre og spillesteder, at spillestedet markeres med et banner eller andet CPH STAGE materiale.
Vores markedsføringsmateriale er udformet på baggrund af et udvalg af de billeder, som I har indsendt i forbindelse med jeres tilmelding til festivalen. 

Vi opfordrer jer desuden til på Instagram at dele jeres billeder fra festivalen med #cphstage, ligesom vi gerne ser, at I anvender CPH STAGE’s logo, når I omtaler jeres forestilling. I kan finde vores logopakke her: https://www.cphstage.dk/presse/